Oopsies I did it again: lavkarbo-brød

oopsies

Glutenfri, sukkerfri,

Hamburgerbrød, pizzabunn, “loff”, eller noe å ha pålegg på. Oopsies kan brukes til alt mulig. De kan smakstilsettes med alt av krydder og frø du måtte ønske! I tillegg smaker de helt fantastisk! Det florerer av oppskrifter på oopsies rundt om på nettet. Jeg har endelig funnet min favoritt og deler den her med dere.

Næringsinnhold pr. oopsie (om du lager 6 like store):

Karbohydrater: 0.5 g

Proteiner: 4 g

Fett: 6.3 g

Til 6 store oopsies trenger du:

  • 3 egg
  • 100 g philadelphia (eller annen smør-/kremost)
  • 1 ss fiberhusk (kan sløyfes)
  • Litt salt

Skill eggehvite og eggeplomme. Ta vare på begge hver for seg. Visp eggehvite sammen med litt salt til det er helt stivt (du skal kunne holde den over hodet uten at det faller ned)Oopsies ©Norashjemmelagde2016

Bland så eggeplommene sammen med kremosten og fiberhusken (så klumpfri som mulig). VEND så forsiktig eggeplommeblandingen inn i eggehviten så forsiktig du kan for at blandingen ikke skal miste porøsiteten. Oopsies ©Norashjemmelagde2016

Sett ovnen på 150 grader og finn frem en stekeplate kledd med bakepapir. TIPS: Jeg smører bakepapiret med litt smør. Da løsner de mye lettere og får i tillegg enda bedre smak.Oopsies ©Norashjemmelagde2016

Fordel røren i 6 omtrent like store rundinger (eller så store du selv ønsker). Krydre dem med ønsket krydder. Her har jeg brukt hvitløkspulver, litt chillipulver, oregano, en urtesaltblanding og litt pepper.Oopsies ©Norashjemmelagde2016Sett dem i ovnen i ca 30 minutter. Kan være lurt å følge med litt da noen ovner er forskjellige. Jeg måtte ha mine i ovnen litt over 30 minutter. Oopsies ©Norashjemmelagde2016Oopsies ©Norashjemmelagde2016

Hvis du vil ha dem litt mer luftige kan du ha i en liten ts bakepulver. Prøv deg gjerne litt frem med forskjellige smaker på kremosten eller annet krydder!

Velbekomme!

1 comment

  1. 1

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>